Следене на конкуренцията чрез медиен анализ на социални медии

article illustration

Събирането и анализът на данни от социалните медии се използва не само за установяване на собствената онлайн репутация, но може в реално време да следим конкурентите си, тяхната активност, успеваемост на база публични постове. За целта трябва да създадете рипорт в панела на Neticle Media Intelligence (по желание може да помогнем в настройките) и да прегледате споменаванията на конкурентите. Ще Ви покажем как.

Повишаващите ефективността идеи, за да можете лесно и бързо да да изваждате важни инсайти от системата Neticle:

Мониторинг на онлайн активностите на конкурентите

Освен своята онлайн репутация, можете да следите и своите конкуренти, причините за техния успех или криза. Разбира се, от това може да се учите, можете да идентифицирате успешните техники в сектора, на кое реагират чувствително потребителите.

Следете активностите на конкурентите в социалните медии

Ще разберете в кои социални канали са най-активни конукрентите, така можете да таргетирате канали, където шумът е по-малък и можете да имате предимство и да се обръщате към по-малки целеви групи. Но да не забравяме и за най-интензивните професионални дискусии: може да е нужно да се увеличи присъствието в най-големите социални канали напр. с нови тенденции.

Проверявайте комуникацията на Фейсбук страниците на своите конкуренти

Можете отделно да следите и измервате комуникацията на конкурентите в тяхните Фейсбук страници. (Facebook страници или публична Facebook група), отделена от неуправляемите онлайн мнения. Наблюдавай какви изрази се използват най-често, от тях кои са най-позитивни и най-негативни, кои са най-големите предимства и недостатъци според потребителите. На първото само тогава градете своята комуникация ако гарантирано сте по-добри, а второто можете да обърете в своя полза като конкурентно предимство. Можете да измервате на какво реагират повече и на какво по-малко потребителите в собствените и конкурентните страници, така бързо и лесно, с един отчет на седмица, можете да отклиете темата и вида на най-ефективните FB постове.

Следи PR дейността на своите конкуренти

От системата Neticle можете да разберете в кои онлайн медии се споменават конкурентите. Ако това са най-реномираните портали в сектора, специализирани блогове, които целевата група често посещава, не се колебайте, и планирайте спешно своето участие на такива места. С кого си струва да се кооперирате, какви теми да използвате, които ще се харесат на целевата група – между другото ще получите отговори и на тези въпроси от системата Neticle.

Спечели лидерите на мнение на своя страна

Важно е да се идентифицират и най-активните лидери на мнение по темата и да ги спечелите на своя страна (с тях и тяхната аудитория, които представляват и вашата целева група. Можете да установите ползотворна кооперация с тях, още преди да организират игра с награди за последователите на вашите конкуренти.

Ако желаете само с няколко клика да създадете отчет за анализ на конкурентите, с който ще следите в реално време онлайн активностите, репутацията на своите конкуренти, пиши ни и тествай Neticle Media Intelligence.

Пробвайте и Вие!