Как social listening-а подпомага маркетинга?

article illustration

Още по-ефективен маркетинг, основан на онлайн ехото

Какво общо има маркетингът с онлайн съдържанието? Първите ни асоциации за тази връзка често са свързани със стереотипи, напр. че повечето материали са продукт на маркетолозите. Реалността е малко по-друга, и онлайн съдържанията често не са резултат, а са изходна точка на маркетинговата дейност. Разбира се, ако обръщаме нужното внимание към съдържанията и разбираме какво казват. В това ни помага social listening-а.

Ако Гугъл не намери нещо, то не съществува. Колкото и да е тривиално, толкова и изразително. Днес, за никого не е проблем през компютър или смартфон да потърси в мрежата информация, ревюта относно даден продукт или услуга. Ударението вече е в двупосочната комуникация: не само задаваме въпроси, но и отговаряме, не само сърфираме, но и даваме мнение.

Изразяването на личното ни мнение в онлайн пространството вече е всекидневие за нас. Всеки ден, в интернет пространството се произвежда огромен обем информация, създадена от потребителите или насочена към тях – статии, блогове, форуми, коментари под статии, постове в социалните мрежи. (Значимостта добре се вижда от данните за българското интернет пространство: всеки ден се създават половин милион поста във Facebook, двадесетхиляди туита, близо пет хиляди статии и хиляди материали в блоговете.)

Оплаквания и похвали, препоръки и критики, детайлни описания и кратки постове, основателни забележки и остри избухвания, могат да се намерят. Едно обаче е сигурно: цялото това съдържание съдържа важна информация и обратна връзка. Ако от едната страна имаме стойност, то от другата страна е предизвикателство, защото огромният обем информация трудно може да се улови, обработва и анализира. В това помагат social listening решения като услугата на Neticle за онлайн мониторинг и анализ.

Neticle е онлайн базирана услуга, която в почти реално време събира информация от българското публично интернет пространство: новинарски порталове, форуми, блогове, социални медии. Постоянно събира новите съдържания, след което автоматично ги анализира и оценява. С помощта на нашите услуги лесно ще получите глобална картина не само относно вашето предприятие, марка, продукт, услуга, но и за вашите конкуренти, или за пазарните, отрасловите тенденции.

Конкретно с какво ни помага social listening-а?

Social listening-a може да е изключително полезен елемент на вашия маркетингов арсенал. С негова помощ може да проследявате каква е общата оценка на вашата компания, като така ефективно подпомага управлението на репутацията. Със следенето в реално време на вашите клиенти и конкуренти, не само винаги ще имате точна пазарна картина, но ще можете навреме да реагирате на активностите на вашите конкуренти.

Анализът на тези обратни връзки е в полза в много други области: разкриване на причините за клиентското недоволство, а чрез това и усилване задържането на клиентите, подпомагане на продажбите, определяне на посоките за развитие, иновации, планиране и провеждане на ефективни маркетингови кампании. Откриването на най-активните новинарски портали, най-горещите форуми и блогове, идентифицирането на лидерите на мнение, е голямо предимство в спечелването на целевата аудитория.

Пробвайте и Вие!

Do you have a story, article or research about branding and social listening? Be our guest writer! How? Just download our guide here, write us and we'll publish your article.